Our Services

One-year Retirement Visa
To facilitate the demand of foreigners wishing to retire in Thailand, the government has given tourists over the age of 50 with the right to apply for a one-year retirement visa. However, this process is very bureaucratic and tedious. Many foreigners can find it confusing and Thailand Longstay is here to help tourists who are our members go through this process as smoothly as possible.

Immigration Procedure
It is also a legal obligation of every tourist with a one-year retirement visa to report his or her official address in Thailand to the immigration office within 14 days upon his or her entry into Thailand. As a member of Thailand Longstay, the company will handle this legal obligation where we will report to the immigration office on behalf of them with required documents from our members. Therefore a member of Thailand Longstay does not need to report to the immigration office by him or herself.

Fast Tracks at Airport Immigration
Suvarnabhumi Airport is one of the world’s major airports. As a result, the size and the traffic inside the airport can be overwhelming. A member of Thai Longstay is entitled to be picked up by our airport staff and porter with a golf cart from the airplane gate. The staff will take our members through fast tracks immigration and custom procedure and send them off to their desired transportation. This service also extends to people who accompanied a member of Thai Longstay.

Fast Tracks for Thai Driving License
If a member of Thai Longstay desires a Thai driving license, the company will take the member to the transportation department where he or she is also entitled to a fast track service in acquiring a Thai driving license to make his or her stay in Thailand even more pleasant.

Think about TLM , you can think about a one-stop service provider giving you the ultimate convenience to having a long stay ( 1-year ) experience in Thailand , definitely , with the ultimate trust you gain from our governmental partners. We will take care of you, a retirement tourist (50 years of age and over) and your family, from the first step into Thailand as follow ;

The Fast Tracks TLM provide the Fast Tracks to help our members get through bureaucrat procedures fast and smooth. Starting from the plane gate, our customers will receive the hospitality welcome from TLM receptionists, plus arranging privileged passport checking through TLM Fast Tracks. Then TLM receptionists will take care of baggage claim till the members smoothly reach the exit outside.

1-year visa with single / multiple re-entries
TLM have the MOUs signed with many governmental partners, and one of them is the Immigration Bureau. This is why our customers will get the ultimate convenience ever for making of 1-year visa without the risk of being cheated.

บริการของเรา

1. บริการลูกค้าสัมพันธ์ (Customer Relations)
    ฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ จะทำหน้าที่ประสานงานและดูแลลูกค้าที่ประสงค์จะเดินทางเข้ามาเพื่อพำนักระยะยาวในประเทศไทย โดยจะเริ่มเก็บข้อมูลความต้องการในการพำนักระยะยาวของลูกค้าจากการโต้ตอบ E-mail กับลูกค้าก่อนที่จะเดินทางเข้ามาในประเทศไทย ให้คำปรึกษาเรื่องการเตรียมเอกสาร ในการทำ 1-year retirementvisa ตลอดจนการรับ Fast Tracks ที่สนามบินสุวรรณภูมิ เพื่อสร้างความประทับใจ

2. งานบริการด้าน Visa และการติดต่อหน่วยงานราชการ (Liaison Services)
    บริการอำนวยความสะดวกในการให้ข้อมูล ตลอดจนประสานงานกับศูนย์บริการออก 1-year retirement visa ประสานงานตรวจสอบประวัติ รวมถึงการต่อ Visa ระยะยาว นอกจากนั้นทางบริษัทฯ ยังอำนวยความสะดวกในการเปลี่ยนใบขับขี่ท้องถิ่นต่างชาติเป็นใบขับขี่ไทย

3. งานบริการทางการเงิน บริการรับรองประวัติและฐานะ (Facilitation)
    งานบริการทางการเงิน บริการรับรองประวัติและฐานะ จะทำงานร่วมกับงานออก Visa และประเทศต้นกำเนิดของลูกค้านั้นๆ เพื่อให้การต่อ Visa สามารถทำได้ที่จุดเดียวกันในประเทศไทย โดยที่ลูกค้า ไม่ต้องเดินทางกลับไปมาระหว่างประเทศไทยและประเทศต้นกำเนิดตนเอง รวมทั้งสามารถโยกย้ายเงิน ผ่านการประสานงานกับธนาคารในประเทศไทย และธนาคารในต่างประเทศของลูกค้าได้

นอกจากนี้ บริษัทฯให้ความสำคัญต่อระบบการควบคุมคุณภาพการให้บริการเป็นอย่างยิ่ง และได้มีการประยุกต์ใช้การควบคุมคุณภาพแบบองค์รวม (Total Quality Management :TQM) ในการให้บริการกับสมาชิกชาวต่างชาติ และทุกหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง ในส่วนของพนักงานระดับปฏิบัติการ จะถูกสุ่มตรวจคุณภาพการให้บริการโดยพนักงานระดับ Supervisor อย่างน้อยเดือนละ 2 ครั้ง นอกจากนั้นพนักงานระดับปฏิบัติการจะได้รับการประเมินความพอใจในการรับบริการจากสมาชิกชาวต่างชาติตามแบบฟอร์มการประเมินผลของบริษัทฯ